Tuesday, June 14, 2011

We keep complaining about our shoes,until we see peoples with no feet.

While I'm in the searching the way to a better life in which i went through almost twenty's of interview, I realize that there are other people who are eager to get the job to survive.

Ada yang sudah berkeluarga tapi masih tidak mempunyai kerjaya tetap. ada juga yang datang dari jauh hanya untuk mencari kerja di bandar yang penuh dengan tipu daya manusia yang menjanjikan kemewahan. amboihh.. terlebih sudah.. ada juga isteri yang datang bagi menampung keluarga sejak kehilangan suami tercinta (bercerai). dan ramainya fresh graduate dari seluruh negara mencari permulaan hidup di bandar ini.

Ia tidak susah bagi mereka yang duduk bersama keluarga seperti saya. hidup serba lengkap bagaikan ada isteri di rumah. bangun makan, pergi kerja baju siap digosok, balik kerja makanan siap underneath tudung salji. alangkah bahagianya diriku bila dibanding dengan mereka yang tertera diatas.

Tuhan telah menetapkan pintu rezeki setiap umat manusia. cuma cepat atau lambat sahaja. Mak Haqim pernah cakap "kadang-kadang kerja yang kita tak suka ini lah punca rezeki kita. auntie dah berpuluh tahun dah kerja bidang ini. yang penting kerja halal katanye" sampai sekarang aku ingat. tapi kerjaku........ hmmm...

Insyallah....

Esok...

Tak pun lusa....

Mungkin minggu depan...

Atau bulan depan....

atau terpaksa tunggu sampai tahun depan...

rezeki itu PASTI akan sampai... aminnnn...

Orang kata rezeki isteri dan anak-anak kan... jadi kena kahwin cepat.. aminnnn :)

2 comments:

suka tak suka?