Friday, March 25, 2011

one happy family at home!

petang semalam
aku nampak gelagat seorang ayah dengan ibu bersama bayinya yang comel. mereka tidak memerlukan apa2 selain famili sendiri. alangkah bahagianya.( pada pandangan aku lah)

apa yang mereka ada hanyalah kereta kancil yang sungguh sempit. tidaklah nampak sempitnya andai hanya mereka bertiga.tapi baca dulu.

aku terpandang dari mula mereka keluar lift hingga ke kancil yg tidak berapa jauh. ayahnya membawa barang yang dishopping (ada ke ayat ni) dan maknya menolak stroller beroda tiga.

sampai di kereta maknya tak habis2 mencuit ayahnya yang sering berjenaka. anaknya pula tidur dibuai mimpi indah. kemudian ayahnya melenakan anaknya di kerusi hadapan (sebelah driver) yang tersiap sudah dengan kerusi khas untuk anaknya. siap bertali pinggang keledar. kemudian stroller itu dimasukkan ke dalam kereta tempat duduk belakang.

sedihnya melihat ibunya kesempitan terpaksa berkongsi tempat duduk dengan stroller(besar gaklah)dan anaknya dibiarkan tidur bagai beradu di kamar diraja. berkatalah hati "patot ayahnya tangkap gambar kejadian sebab bila anaknya dah besar jadi derhaka tunjuk balik gambar ini kepadanya. pengorbanan seorang ibu!" mungkin ibu kita jugak lebih besar pengorbanannya kan. kita je yang tak tahu. atau taknak amek tahu. jawab sendiri kata hati.

Kemudian kereta itu berlalu membuatkan diri terfikir sejenak. nak kena post kat blog neh..hehe.. maka begitulah ceriteranya al kisah sebuah keluarga bahagia. mereka bahagia walaupun sederhana.

No comments:

Post a Comment

suka tak suka?