Tuesday, March 8, 2011

kenapa kau ragut dia?

biasanya tepat jam 4.30ptg di office aku akan take "cancer break" just untuk release tension lah kunon kunonnya. tapi kali ini lewat sikit dari biasa. Then a girl datang "can i have one cigarette" i said sure (sambil mengulur satu kotak). then she ask "ambil lebih boleh?" aku dah pelik dah. apehal minah neh.. serabut jek aku tengok.. aku pun dengan rela hati cakaplah " boleh boleh.. takde masalah..."

Tiba-tiba dia duduk sebelah aku then she ask "awak apa nama?" aku cakap "DIN". 


Lepas tuh dia tanya "kalau nak buat cover charge (betul ke aku eja) kena ragut berapa eh?" MANALAH AKU TAU KANNN... lepas tuh dia tanya lagi " kenapa kat KL neh banyak peragut?" "Kenapa kat kL ni susah cari kerja?" dan macam2 lagi...

then slowly i ask "awak kena ragut ke? kat mana?" dia jawab dengan selamber "aah.. kat depan tu je tadi" (depan pavilion tak silap)

mulalah dia cerita kisah sedih dia.. dia datang dari JB. datang KL nak cari kerja kena ragut pulak.. tido? kat umah kawanlah KOT katenya.. nak tepon kawan pun beg dah kena ragut. purse handphone kad bank semua lesap. katanya lagi nak tepon mak bank in duit pun kad bank hilang macam mana nak keluar duit.. dan lain lainn...

sedih je dengar cerita dia.. then i suggest her to work part time at my workplace. kebetulan ada interview untuk budak2 part time.. dia pun kata ok. dari takde kerja kan.. then i gave her all my money in the pocket. taktaulah ada berapa tapi harap2 kau lepaslah nak hidup 2-3 hari kalau jimat..

moral of the story siapa cakap duduk KL ni mewah senang nak berjaya? kalau kena dengan cara takpelah jugak kan.. awak tuh dah la perempuan.. bukan nak kata perempuan lemah.. tapi perlu lah dengan cara yang betul. jaohhh pulak tuh dari JB.. i hope u survive out there girl... all the best :)

No comments:

Post a Comment

suka tak suka?